Logo regionálního portálu regionricansko.cz

Regionální zpravodajství

V Říčanech startuje rekonstrukce P+R parkoviště u nádraží: Nové parkování, cykloboxy a zeleň

Říčanský kurýr
pondělí 24.3.2025

Ilustrační foto
Autor: stock.xchng

Kompletní rekonstrukce P+R parkoviště u nádraží začne 3. března 2025. Projekt zahrnuje vybudování dešťové kanalizace, nové chodníky a veřejné osvětlení. Vozovka i parkovací místa získají nový povrch. Vzniknou zde cykloboxy a stojany na kola. Dojde k výsadbě nové zeleně. Parkování usnadní informační systém monitorující aktuální obsazenost parkoviště. Předpokládáme dokončení stavby v říjnu 2025. Omlouváme se za dočasné omezení dopravy a děkujeme za spolupráci.

 

Náhradní parkování zajištěno pod OC Tesco

Náhradní parkování (bez poplatku) je zajištěno na prostranství pod OC Tesco (nad skateparkem) u ulice UDisku aTechnická. Příjezd na parkoviště je řešen z ulice Černokostelecká, výjezd po ulici Technická a U Sanitasu. Po zaparkování vozidla pohodlně dojdete k železniční stanici po asfaltové cestě kolem skateparku a železniční trati až k Rondelu. Také zde připravujeme stanoviště půjčovny kol Nextbike (díky příspěvku města a společnosti Contera je 15 minut zdarma).

Získali jsme dotaci více než 40 milionů Kč

Získali jsme dotaci více než 40 milionů Kč Stavbu provede společnost Zepris, s. r. o., která zvítězila ve veřejné soutěži s cenou 51 564 992,40Kč včetně DPH. Městu se podařilo získat dotaci z programu IROP (CZ.06.06.01/00/23_074/0003496) ve výši 85% ceny zakázky, tedy více než 40 milionů Kč.

Na co se ptáte:

Je nutné parkoviště u nádraží rekonstruovat?

Domníváme se, že rekonstrukce je nutná. V plánu je již několik let. Povrch parkovací plochy je ve špatném stavu a nesjednocený – nachází se zde žulová dlažba, asfalt i neupravený prašný (blátivý) povrch. Velkým problémem je také organizace parkování. Vozidla často parkují chaoticky, na místech, kde to není povoleno. Nedodržování vzdálenosti vede k poškození aut. Městská policie opakovaně řeší případy, kdy jedno vozidlo zablokuje výjezd jinému. Bezpečnost chodců směřujících na nástupiště rovněž není ideální. Věříme, že nové uspořádání situaci výrazně zlepší. K lepší orientaci přispěje i nový systém monitorující obsazenost parkovacích míst.

Kolik parkovacích míst nové parkoviště nabídne? Jaká je kapacita nyní?

Projekt rekonstrukce P+R parkoviště u nádraží zahrnuje 121 parkovacích míst, včetně vyhrazených míst pro ZTP a pro krátkodobé zastavení (K+R). Projekt počítá i s místy pro motocykly. Současnou kapacitu nelze přesně určit. Při parkování na nepovolených místech, nebo ve středu plochy, může být počet míst cca 130.

Proč na tomto parkovišti nepostavíte raději parkovací dům?

Městu se po mnoha letech vyjednávání podařilo odkoupit pozemky pod parkovištěm od Správy železnic. Nedávno byla také zdemolována stará skladová budova, čímž se plocha pro parkování rozšířila. Přestože tyto strategické pozemky nyní vlastníme, výstavba parkovacího domu zde není možná. Tuto možnost jsme prověřovali, ale železniční trať má ochranné pásmo a na daném pozemku se nachází technická infrastruktura.

Vedení města dlouhodobě jedná se zástupci Správy železnic i soukromými vlastníky o získání dalších přilehlých pozemků poblíž nádraží, zatím však bez úspěchu. Cílem je nadále rozšiřovat nabídku parkovacích míst. Ve hře je také možnost vybudování parkovacího domu P+R financovaného Středočeským krajem.

 

Článek byl převzat z Říčanského kurýru. Titulek je redakční. Úvodní fotografie je ilustrační.
 
 

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama