Logo regionálního portálu regionricansko.cz

Regionální zpravodajství

V Sulicích si díky pobočce MěÚ Říčany občané vyřídí občanský průkaz i pas

Redakce, Říčanský kurýr
středa 14.12.2022

Ilustrační foto
Autor: Říčanský kurýr

Ve spolupráci s obecním úřadem Sulice jsme uvedli do provozu detašované pracoviště pro vyřizování části agendy státní správy. Od listopadu si tak občané z jihozápadní části našeho ORP (obce s rozšířenou působností) mohou vyřídit občanský průkaz či cestovní doklad blíže svému bydlišti. Pro klienty říčanského úřadu se tak urychlí odbavení jejich požadavků a odpadne část dopravní zátěže, kterou trpí Komenského náměstí. Jde o další z řady unikátních projektů, který Městský úřad Říčany rozjel. Pilotně již nějakou dobu funguje i projekt Dáme úřad, kdy klientům zavezeme dokument až domů.

 

Pobočka v Sulicích funguje od listopadu 2022 zatím každé pondělí a středu od 8 do12 a od 13 do 17 hodin v budově obecního úřadu. Je možné se telefonicky objednat na konkrétní termín a hodinu v pracovní době OÚ Sulice na tel. čísle 721 800 155. Do budoucna vznikne i možnost elektronické rezervace termínu.

„Je to další z řady projektů, kterým vycházíme vstříc klientům úřadu, tedy občanům, a to nejen těm z Říčan, ale širokého okolí. Pro říčanské klienty to přináší pozitivum v rychlejším odbavení, doufáme i ve snížení dopravní zátěže a nároků na parkování na Komenského náměstí,“ přibližuje motivaci úřadu k tomuto kroku místostarosta Pavel Matoška, který má tuto oblast v gesci.

Přímo před budovou detašovaného pracoviště v Sulicích se nachází zastávka autobusu Pražské integrované dopravy linky 335 i parkoviště bez poplatků. Přístup do budovy úřadu je plně bezbariérový i pro handicapované osoby.

„Jedná se o rozšíření výkonu státní správy,“ komentuje nově zřízenou pobočku úřadu v Sulicích tajemník MěÚ Říčany Jaroslav Brandejs a doplňuje: „Službu v Sulicích mohou využívat občané řady obcí jihozápadního cípu našeho ORP, třeba Velkých Popovic, Kamenice atd.“

„Občané Sulic a okolí tuto službu vítají. Odpadne jim cestování do Říčan či jiného většího města, kde se většinou potýkají s nedostatkem parkovacích míst, či chybějícím dopravním spojením. Již v prvních dnech fungování jsme každý den odbavili více než desítku klientů,“ líčí starosta obce Sulice Petr Čuřík.

Občan může zažádat o osobní doklady na libovolném úřadě obce s rozšířenou působností (ORP) po celé ČR bez ohledu na trvalé bydliště. S přihlédnutím k tomu, že obvod ORP Říčany čítá 52 obcí a žije zde přes 73 tisíc obyvatel, jsou tyto agendy v Říčanech velmi vytíženy.

Zástupci obou úřadů se shodují, že jsou schopni i ochotni v případě zájmu služby rozšířit. „Jsme připraveni nabídku v krátké době rozšířit o další dny a agendy. Uvažujeme například o registru vozidel. Klient by si vyřídil řidičský průkaz, převod vozidla a další jednodušší záležitosti,“ prozrazuje další společné plány obou úřadů starosta Čuřík. Říčanský tajemník Brandejs doplňuje: „O naše detašované pracoviště projevily zájem i další obce, se kterými jednáme.“

Obecní úřad Sulice adresa: Sulická čp. 155, 251 68 Sulice Detašované pracoviště správních agend (občanské průkazy a cestovní doklady) tel.: +420 721 800 155

Úřední hodiny pro veřejnost: pondělí a středa 8.00–12.00, 13.00–17.00. Poslední klient bude obsloužen 30 minut před ukončením úředních hodin.

 

Článek byl převzat se souhlasem vydavatele Říčanského kurýru. Titulek je redakční.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama